2012. május 28., hétfő

2012.05.09. Szerda – 312. óra / 13. nap

A mai nap is simán elment. Sok mindent a saját állapotomról nem tudok írni, mert jóformán alig mozdultam ma ki itthonról. Viszont, ígértem pár napja, hogy majd kifaggatom a feleségemet, hogy neki mi a véleménye most erről az egész cigizés / leszokás dologról. Ma megpróbáltam, de mentem vele sokra. Elmondta, hogy sokkal jobban érzi magát így nem dohányozva, és örült, hogy büszke vagyok rá a kitartásáért, de ennyi kb. Többet nem tudtam vele beszélni erről. Szerinte nincs mit beszélni róla, és én amúgy is sokat beszélek most erről. Hát így jártam… azt hiszem, most abban a kivételes helyzetben vagyok, hogy senkit nem érdekel, mit dumálok. Aki dohányzik, azt azért nem, mert „mit okoskodik ez itt nekem tizenhárom nap után”, aki soha nem dohányzott azt meg azért nem, mert neki halvány lila fingja sincsen – és nem is lesz, míg egyszer nem lesz függő, de persze ne legyen, ezt nem kívánom neki – arról, mit jelent dohányozni, és mit jelent leszokni. Végül pedig aki leszokott, vagy épp leszokóban van, azt meg azért nem érdekli, mert már vagy túl van rajta, és szarik rá, vagy elbukott és szégyelli, vagy épp még csak pár napja fogott neki, és nem kell neki a hegyi beszéd. Na ebben a sajátos helyzetben leledzem most a sok-sok gondolatommal, de nem adom fel. Juszt is leírom őket, hátha mégis csak érdekel valakit. De ha már ezt az ígéretet nem sikerült beváltani – hogy kifaggatom az asszonyt erről – akkor beváltok egy másikat: tegnap statisztikákat írtam, és azt ígértem, számokban leírom, ez alatt a tizenkilenc év dohányzással telt év alatt mennyi mérget vittem be a szervezetembe. A kiinduló számok így néznek ki:

19 év = 19 * 365 nap = 6935 doboz = 136.510 szál cigaretta
6935 * 385 Ft = 2.669.975 Ft
(részletezés a tegnapi bejegyzésben)

Na! Akkor innen folytatnám. Mivel a dohányos időszakom 90%-ban kék Sophianae-t szívtam, az lesz a mérvadó a számításoknál. A kék „szofi” méregtartalma:

Nikotin:               0,7  mg / szál    0,7 * 136.510 =       95557 mg =      95,557 g   (~2389 * a halálos adag)
Kátrány:                8  mg / szál       8 * 136.510 =   1092080 mg =      1,09208 kg
Szén-monoxid:     7  mg / szál       7 * 136.510 =     955570 mg =      0,95557 kg

„A nikotin valójában méreg, halálos adagja 20-60 mg. (Méreg az az anyag, amelynek viszonylag kis egyszeri adagja is a szervezetbe jutva annak pusztulását idézheti elő.) Az égő dohánylevél nikotintartalmának 30-60 %-a kerül a füstbe, ebből a dohányzás módjától függően (hányszor, mekkorákat szívunk, mennyire szívjuk le a tüdőbe a füstöt) 20-90 % szívódik fel. A felszívódott mennyiség nagymértékben függ a használt termék nikotintartalmától. Nézzük csak: egy cigaretta 2 mg-os nikotintartalmának mondjuk 50 %-a kerül a füstbe, az 1 mg, ennek mondjuk 50%-a felszívódik, az 0.5 mg cigarettánként. Akkor ötven db cigarettából már be lehet vinni egy halálos adagot.”

Na ebből mindenki kalkulálhat magának amit csak akar. Számomra igen elborzasztó az az eredmény, hogy majdnem hárommillió forintot költöttem arra, hogy egy kiló kátrányt és majdnem egy kiló szénmonoxidot – és még persze vagy 400 különböző összetevőt – juttassak a tüdőmbe, a tüdőmből a véráramba, a véráramból pedig a létfontosságú erek falába, ahol is szépen lassan lerakódik…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése